8/3/10

RB Racing - Project X - Sweden


"Projekt beskrivning
Meningen med detta projekt är att det skall bli en både rolig och snabb bil som förhoppningsvis skall kunna visa sig vara en potent bil på banan.


Nu hoppas jag ju att det skall kunna bli klart till våren så jag kan delta med denna bilen från start men annars finns det en beredskapsplan för mig som jag än sålänge inte vill dela med mig av.


Bilen är en Opel Rekord Coupe med 6cylindrig motor från 1965 och det är en modell som aldrig haft någon karriär på bana men har varit en bil som gått i rallyskogarna med flera kända namn bakom ratten.


Den har en vridstark motor som i originalutförande har 115Hk.
Styrkan hos denna motorn är att den har ett högt vridmoment och som enligt flera gamla förare var en av de bättre maskinerna som då användes.
Det blir en utmaning att bygga denna bilen men redan nu i inledningen av bygget har många varit frågvisa kring mitt projekt och detta har tydligen t o m spritt sig till bilens hemland bland de entusiaster som finns där.


Jag kommer att lägga in rapporter här om hur bygget fortskrider samt då också uppdatera med lite bilder kring den."


Source

No comments:

Post a Comment