6/25/10

Restored '66 Rekord from Denmark







"Årgang: 1966
Motor: 1,7 liter - Dette var Opels første model med CIH motoren som forsatte til langt op i '80erne - For at markere overgangen til den nye maskine blev alle motorer i 1966 årgangen malet Chevy orange - Samme farve som blev brugt på Opel Diplomat som var den daværende topmodel!
Hestekræfter: 75
Fælge: 13 tommer sorte stålfælge som bilen blev leveret med som standard - Denne bil er jo fra langt før alufælge blev hvermandseje...
Dæk: 165 / 13 - Forhåbentlig snart nye dæk på vej med den tynde hvide stribe!
Undervogn: Efter vore dages målestok primitiv med bladfjedre bag - Overrakende komfortabel, men ikke så glad for hurtige sving!

Bilstereo: Original mono fra 1966 med højtaler indbygget i instrumentbrættet!
Styling: Kun tidstypiske detaljer kommer i denne bil. Af højdepunkter kan nævnes FDM mærke i grillen, nikkehund, kromnummerpladerammer med integreret DK skilt bag, pude med vejskilte og endelig kromringe i hjulene!
Interiør: Noget slidt desværre men med passende sædeovertræk - Håber på en bedre løsning snart.
Ekstra tilbehør: Dette er jo den skrabede 1700 model med 3 gear (ratgear), så der er ikke mere end det mest nødvendige.
Krog til at trække min Combicamp fra 1974
Bemærkninger: Jeg har ejet denne bil siden 2001 og løbende renoveret den,

B modellen er sjælden da den kun er lavet i 1966, der er derfor næppe mere end en håndfuld tilbage i DK."



Source

1 comment:

  1. Men få nu taget dig sammen til at få monteret de to panellister, for alle taler om, hver gang de ser bilen, at der sgu mangler noget på den!! De helt uoriginale fælgringe hører ikke hjemme på en Rekord B, så dem køber jeg for 500 kr og monteret på min gamle Golf 2, kommer de meget bedre til deres ret!!
    Venlig hilsen
    Jens Møller

    ReplyDelete