4/19/10

For Sale: '65 Rekord 1.7 "Luxus" - Germany




Price: 5,800 EUR
VAT not reclaimable
Mileage: 19,600 km
Power: 49 kW (67 PS)
Number of Seats: 5
Emissions Sticker: 4 (Green)
First Registration: 05/1965
HU: 03/2011
Colour: Blue

Vehicle Description:
"Radio, Nebelscheinwerfer, 5 Sitzer, 4 Zylinder, 4 Gang, Ein wahrer Oldtimer mit Klasse, der gute Alte Rekord aus der ersten Baureihe hat vor kurzem die H-Zulassung aufs neue Bestanden, er ist absolut original und unverbastelt. Fahrzeug ist sofort fahr und einsatzbereit, sieht wirklich aus wie auf den Bildern. Verkaufsgrund ist die Auflösung einer Privatsammlung aller Rekordmodelle von A bis E, siehe Bilder. Ihr altes Fahrzeug können Sie zum DAT-Schwacke Preis sofort bei uns abgeben. Finanzierung, Versicherung, Zulassung und Überführungskennzeichen möglich. Gerne können sie jedes unsere Fahrzeuge Probefahren und technisch untersuchen lassen. Garantie und Gewährleistung bis zu 3 Jahren möglich. Schauen Sie unter www.Automobile-Akbari.de unseren weitere Angebote, Bilder sagen mehr als 1000 Worte."


Link

3 comments:

  1. Great blog! My dad worked for GM, first in the export / import division and later in Washington as a lobbiest, and his choice of company cars was always an Opel.

    He had a few Rekords and always spoke fondly of them. I don't remember them, but I do remember the series of Kadetts and Mantas he had.

    My first car was a Kadett station wagon and my first "sports car" was a GT. I have a soft spot for Opels.

    Great blog!

    Dave

    ReplyDelete
  2. I never knew that this model, or any Opel for that matter, was imported to the US.
    If you have any pics of US imports send them over so I can post it. Thanks.

    ReplyDelete
  3. Hi - Here in the US we got the Rekord, the Kadett, GT, Manta and 1900 (which was called the Ascona in Europe). They were sold through Buick dealerships. GM stopped selling Opels in the US in 1975.

    At one point, 1969, I believe, they were the second best selling import in the US, behind Volkswagen.

    The last Manta sold in the US had a fuel injected 1.9 liter engine and could hold its own with a US spec BMW 2002. If GM were smart they would have kept selling it here.

    I'll try to gather some pictures for you. Where should I e-mail them to?

    Dave

    ReplyDelete